Zadejte hledaný výraz
 /Regisztráció

Általános üzleti feltételek

TARTALOM:

  1. Alapvető rendelkezések
  2. Fogalmak
  3. Vételár
  4. Fizetési feltételek
  5. Megrendelés
  6. Szállítási határidő és szállítási feltételek
  7. Áru szállítása
  8. Az áru átvételének megtagadása
  9. A tulajdonjog fenntartása, kárügyintézés
  10. Raklapok
  11. Vásárlói hitel
  12. Az áru tárolási feltételei
  13. Szavatosság
  14. Az áruszállítás típusai, áruátvétel és reklamáció
  15. Szemmel látható és rejtett hibák
  16. Vis maior

I. Alapvető rendelkezések

Jelen  dokumentum (a továbbiakban: ÁSZF) tartalmazza az AG FOODS Hungary Kft. társaság (székhely: 1037 Budapest, Csillaghegyi út 13., cégbejegyzés: 01-09-93057, számlaszám:K&H Bank Nyrt. 10404065-50515757-68821008, Adószám: 11696728-2-41) mint eladó (a továbbiakban: Eladó) által forgalmazott áruk értékesítését szabályozó általános szerződési feltételeket a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) XV. fejezetében (6:77-6:81. §) foglaltaknak megfelelően.

Az Áru vásárlója (a továbbiakban: Vevő) a vásárlást megelőzően köteles írásban megerősíteni, hogy ismeri és elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit. Amennyiben az ÁSZF és a Vevő megrendelésének Eladó általi visszaigazolásával létrejött szerződés (a továbbiakban: Szerződés) tartalmilag ellentmondanak egymásnak, az ellentmondást magában foglaló rész tekintetében a Szerződés rendelkezése az irányadó. Egyebekben az ÁSZF és Szerződés rendelkezései együttesen alkalmazandóak.

A jelen ÁSZF 2023. október 1. napjától határozatlan ideig, illetve visszavonásig/módosításig érvényes.

Az Eladó bármikor jogosult jelen ÁSZF-et, a módosított ÁSZF hatálybalépést megelőző 30 nappal weboldalán (www.agfoods.hu) közzétett tájékoztatása mellett, egyoldalúan módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően az első megrendelés alkalmával válnak hatályossá a Vevőkkel szemben, az ezt követő megrendelésekre vonatkozóan. A Vevő által leadott megrendelésekre minden esetben a megrendelés elküldésekor hatályos ÁSZF az irányadó.

Eladó – az általa csak forgalmazott Áruk esetében - nem vállal felelősséget az esetleges termékismertetőknek a gyártó által, vagy egyébként az Eladón kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.

II. Fogalmak

A jelen ÁSZF-ben használt rövidítések és kifejezések az alábbiakban meghatározott jelentéssel bírnak:

Áru - az Eladó által értékesített termékeket jelenti.

Emelőhátfalas autó: egy hidraulikus rakodóval felszerelt jármű, rakodóplatformmal és 800 kg maximális teherbírással.

A járműtípusra vonatkozó követelmény: egy bizonyos, előírt járműtípusra vonatkozó követelményt jelent - tehergépkocsi, 3,5t-ig terjedő jármű, egyéb.

Helyi szállítási követelmények: - van-e a szállítási helyen olyan forgalomkorlátozás, amely megnehezítheti az áru kiszállítását (pl. sétálóutca stb.).

POD visszaigazolás/átvételi igazolás: = kézbesítési igazolás (POD)

Az első ajtóhoz: - ez egy olyan általános szállítási hely, ahol a küldeményt a rakodási területen vagy az első zárható ajtónál adják át (nem a Vevő által kijelölt helyen, pl. raktárban, az épület második emeletén stb.)

Átadás felelős személynek: - a felelős személynek történő átadás - az árut annak a személynek adják át, akit a megrendelésen feltüntetnek, személyazonossági okmány felmutatása ellenében.

LS (logisztikai szolgáltatások): - azaz tárolás, kezelés és szállítás.

A feláras szolgáltatás: - olyan szolgáltatás, amely nem tartozik az AG FOODS Hungary Kft. által nyújtott szokásos szolgáltatások közé. A feláras szolgáltatások díjazása egyedileg kerül meghatározásra a Vevő kérése és a logisztikai partner lehetőségei alapján. Nem garantált, hogy a feláras szolgáltatás teljesíthető.

Munkanap: Magyarország Kormánya által az adott naptári évre kihirdetett ünnepnapokon és pihenőnapokon kívüli naptári nap.

Nap: jelentése naptári nap, kivéve, ha a szövegkörnyezet egyértelműen mást határoz meg.

A D+3: a határnapot megelőző 3. munkanapon délelőtt 10 óráig leadott megrendelés - szokványos áruszállítás 

III. Vételár

  1. A Vevő kötelessége az átvett Áru vételárát megfizetni.
  2. Az Áru eladási ára az Eladó árlistájában (a továbbiakban: Árlista) van feltüntetve. Egy adott Vevő számára eltérő árakat lehet megállapítani, amelyeket az adott Vevőre vonatkozó külön árlista tartalmaz.
  3. A vételár tartalmazza az Áru Vevőnek történő standard kiszállításának költségét (a jelen ÁSZF VI. cikkének 5. pontja szerint), ha a megrendelés értéke legalább …,-Ft, áfa nélkül. Ha a megrendelés értéke nem haladja meg a …,-Ft-ot (ÁFA nélkül), a megrendelés értékéhez hozzáadódik a megrendelés visszaigazolásában közölt szállítási és csomagolási költség (ÁFA nélkül)  
  4.  Az Áru vételára nem tartalmazza a raklapokat, hacsak a Szerződés másként nem rendelkezik.
  5. Minden egyéb szállítási lehetőségről a Szerződésben kell megállapodni.
  6. Eladó jogosult az Árlistát egyoldalúan módosítani, köteles azonban az új Árlistát weboldalán közzétenni.
  7. A mindenkori Árlistában szereplő árak tartalmazzák az Eladó szerződésből eredő kötelezettségeinek szerződésszerű teljesítésével kapcsolatban felmerülő valamennyi költségét.
  8. Felek külön megállapodásának tárgyát képezi azon Áruk és szolgáltatások ármegállapítása, amely a mindenkori Árlistában nem került feltüntetésre.

IV. Fizetési feltételek

  1. Ha a Szerződésben vagy a felek egyéb megállapodásában másként nem rendelkeznek (pl. banki átutalással történő fizetés), a Vevő köteles az Áru ellenértékét készpénzben megfizetni az áru átadásakor vagy előleg számla ellenében előlegként az Eladó számlájára történő utalással. Az Áru feladásának (kiszállításának) alapja ebben az esetben a vételár jóváírása az Eladó számláján. A készpénzfizetés előzetes egyeztetés alapján az Eladó telephelyén (1037 Budapest, Csillaghegyi út 13.), vagy utánvéttel az áru kiszállításakor töténhet.

  1. A Vevő vállalja, hogy az Árlistában szereplő vételárat a számlán (adóügyi bizonylaton) feltüntetett határidőn belül kifizeti az Eladónak. Eltérő megállapodás hiányában minden számla (adóügyi bizonylat) az Áru átadásától számított 14 napon belül esedékes. Amennyiben a Vevő a vételár megfizetésével késedelembe esik, a Vevő vállalja, hogy az esedékes összeg napi 0,05%-ának megfelelő összegű késedelmi kamatot fizet az Eladónak, a Vevő esetleges kártérítési igényének sérelme nélkül.

  1. Nem standard mennyiségű Áru vagy nem standard típusú Áru (azaz olyan áru, amelyet az Eladó nem értékesít standardként, de a Vevő igénye alapján beszerezhető) szállítása esetén az Eladó jogosult a Vevőtől az Áru teljes vételárának (beleértve az ÁFA-t is ) 100%-ának megfelelő összegű előleget követelni.

  1. Eladó a számlát (adóügyi bizonylat) a Vevőnek a szállítmány részeként, az Áruval együtt, a szállítmányon kívül elhelyezett tasakban (a vételár készpénzben történő kifizetése esetén), vagy utólag, az áru kézbesítését követően postai úton vagy e-mailben köteles elküldeni. A számla az Eladó bélyegzője és aláírása nélkül is hiteles.

  1. Abban az esetben, ha a Vevő nem rendezi az Eladó által a Vevőnek nyújtott bármely teljesítés kifizetését, az Eladó jogosult felfüggeszteni az Áru Vevőnek történő kiszállítását mindaddig, amíg a Vevő valamennyi fennálló kötelezettségét teljes egészében ki nem fizeti. Ebben az esetben az Eladó nem esik késedelembe az áru kiszállításával.

V.  Megrendelés

  1. Eladó vállalja, hogy a Vevő által az Eladónak továbbított és az Eladó által a Vevőnek visszaigazolt megrendelés szerinti árut a jelen ÁSZF-ben, valamint a Szerződésben rögzített feltételek szerint, a Szerződésben szereplő határidőben az Eladónak a megrendelésben megjelölt szállítási címen átadja, az Eladó pedig vállalja, hogy a megrendelt Árut ezen a címen átveszi, s az Árunak a Szerződésben meghatározott vételárát az Eladónak megfizeti.

  1. Az Árut a Vevőnek az egyes megrendelések alapján létrejött Szerződések szerint szállítják ki.

A megrendeléseket a Vevő:

- írásban: postai úton az AG FOODS Hungary Kft, 1037 Budapest, Csillaghegyi út 13.,

e-mailen: rendeles@agfoods.eu,

telefonon: +36 1 430 2260,

-    vagy személyesen: az Eladó  képviselői hálózatán keresztül adhatja le .

  1. A megrendelésnek tartalmaznia kell a Vevő nevét és székhelyét (megegyzeően a cégjegyzékkel), a Vevő szállítási címét, ha az eltér a Vevő székhelyétől, az adó- és cégjegyzék számot, az Áru megnevezését (vagy részletesebb azonosítást), a kívánt árumennyiséget darabokban vagy kartonokban, az Áru átvételére jogosult személyt és az Áru átvételére jogosult személy telefonos elérhetőségét, a szállítási rendelkezést.

  1. Az Eladó kizárólag azon megrendelés teljesítését vállalja a megrendelésben megjelölt szállítási határnapra, amelyek e határnap előtt legalább 3 munkanappal korábban, a határnapot megelőző 3. munkanapon délelőtt 10 óráig beérkeznek.

  1. Amennyiben az Eladó a beérkezett megrendelés kapcsán haladéktalanul – az elektronikus levél formájában továbbított megrendelés esetén pedig legfeljebb 3 munkanapon belül – nem tesz észrevételeket, úgy a megrendelés tartalma az Eladó részéről elfogadottnak tekintendő.

  1. A Szerződés a Vevő által leadott megrendelés Eladó általi elfogadásáról szóló visszaigazolás Vevő általi kézhezvételekor jön létre és a Szerződés szerződésszerű teljesítésével szűnik meg.

  1. Eladó a hozzá beérkező megrendelésben foglaltaknak megfelelően köteles az Árut a Vevő részére leszállítani. A Vevő által leadott megrendelés akkor tekinthető szerződésszerűnek, ha a Megrendelés tartalmazza a termék pontos nevét, a megrendelni kívánt mennyiséget és annak kiszerelési egységét, valamint rendelkezik a teljesítés helyéről és idejéről, amely nem lehet a megrendelés leadását követő 3 munkanapnál korábbi időpont.

VI. Szállítási határidő és szállítási feltételek

  1. Ha a felek megállapodnak abban, hogy a Vevő az Árut az Eladó székhelyén veszi át, az Áru akkor minősül a Vevő részére átadottnak, amikor azt az Eladó az Eladó székhelyén a Vevő rendelkezésére bocsátja.
  2. A Vevő köteles a megrendelt és szabályosan leszállított Árut átvenni. Az Áru átadásával egyidejűleg a Vevő szállítólevelet is kap, amelynek átvételéét a Vevő köteles átvételkor képviselőjének aláírásával igazolni.

  1. Az Eladó az Árut kizárólag Magyarország területére vállalja kiszállítani.

  1. Ha a felek megállapodnak abban, hogy az Áru szállítása az Eladó kötelezettsége, úgy az Áru akkor minősül a Vevő részére átadottnak, amikor a Vevő az Árut az Eladótól vagy a fuvarozótól átveszi. A szállítás a rámpához vagy a Vevő első zárható ajtajához történik, hacsak a felek másként nem állapodtak meg.

  1. Az Eladó akkor is jogosult a teljesítésre, ha nem rendelkezik a Vevő által megrendelt összes Áruval raktáron. Az Áru átadása így e részteljesítéssel is teljesítettnek minősül, és az Eladó nem esik késedelembe. Ha a Vevő ragaszkodik a ki nem szállított Áru kiszállításához, akkor új megrendelést kell küldenie.

  1. Az Áru szokásos kiszállítása a megrendelés elfogadásától számított három munkanapon belül (D+3) reggel 7-18 óra között történik, hacsak a felek  másként nem állapodtak meg. Ha a megrendelésben kapcsolattartó személy van megadva, az Áru kizárólag ennek a személynek kézbesíthető, ha azonban az átvételre való jogosultságát a Vevő képviselője hitelt érdemlően igazolja, az Árut az Eladó jogosult annak a személynek átadni, aki a szállítás helyszínén tartózkodik, amennyiben igazolja személyazonosságát, és az átvételt aláírásával igazolja. Amennyiben a Vevő a megrendelésben telefonos értesítés kér, úgy a Vevőt a fuvarozó a szállítás napjának reggelén, de legkésőbb az átadás előtt egy órával értesíti az átadást tervezett időpontjáról. A szállítmányt az átadásra kijelölt első zárható ajtóhoz vagy rámpához szállítják.

  1. A következő szolgáltatások felár ellenében rendelhetőek meg:

PTD - rögzített szállítási határidő

D+1 - az Árukat a megrendelésnek az eladó általi elfogadását követő második munkanapon, reggel 7-18 óra között szállítják ki.

D+X - az Árut a megrendelésnek az Eladó általi elfogadását követő második munkanapon kívüli munkanapon, reggel 7 és este 6 óra között szállítják, a szállítási határidőt a megrendelésben meg kell határozni.

TW (időablak) - az Áru kiszállítása 7-14 óra közötti időablakon belül.

JIT (Just in Time) - az Áru kiszállítása a kért órán belül +/- 30 perc alatt.

Tanácsadás - az Eladónak a kiszállítás előtt telefonon meg kell erősítenie az Áu átvételét (általában a szállítás napján reggel, de legalább 1 órával a szállítás előtt).

Utánvétel - a leszállított Áru készpénzben történő kifizetése az átvételkor.

Kézbesítés - az Árut a Vevő által megadott helyen, kézbesítési pontra adják át.

Belépési/belépési engedély - az Áru kiszállítása kizárólag ellenőrzött személy (börtön, hadsereg stb.) által történik a Vevő kérésére. A szolgáltatás ára a kiszállításkor fizetendő felár ellenében a konkrét megrendelés, kérés és helyzet függvényében egyedi. Ha a Vevő kiegészítő szolgáltatást kér, az Eladó tájékoztatja a Vevőt a szolgáltatás áráról.

VII. Áru szállítása

  1. Az Eladó az Áruk kiszállítását az Eladóval szerződött fuvarozó és az ő szerződéses partnerei útján végzi.
  2. Az Eladó az Árut mono (egynemű) vagy vegyes (kevert) csomagokban, mono (egynemű) vagy vegyes (kevert) raklapokon vagy kartondobozokban, és a szállításhoz megfelelően megjelölve (címzett címe, rendelésszám, feladási lista, stb.), valamint a szállításhoz megfelelően csomagolva és védve köteles szállítani, hogy a szállítás során ne sérülhessen meg.
  3. Ha a Vevő saját fuvarozót biztosít az áru átvételéhez, köteles igazolni az Áru átvételére vonatkozó jogosultságát. (meghatalmazás = jármű rendszám, sofőr neve, személyazonosító okmányok stb.)
  4. Ha a kívánt szállítási mód eltér a szokásostól, a Vevő köteles ezeket az eltérő rendelkezéseket a megrendelésben megadni (pl. a jármű maximális megengedett terhelhetősége, emelőhátfalas autó, stb.)

VIII. Az áru átvételének megtagadása

Ha a Vevő indoklás nélkül nem veszi át a megrendelt Árut, az Eladó jogosult a Vevőtől a szállítási díj összegének megfelelő, de legalább 20 € ÁFA nélküli (24 € ÁFÁ-val együtt)[c1] kötbért követelni.

IX. A tulajdonjog átruházása, kárügyintézés

  1. Az Áru tulajdonjoga csak az Áru vételárának teljes kifizetésével száll át az Eladóról a Vevőre.
  2. Az Áru károsodásának (elvesztése, megsemmisülése, megrongálódása vagy romlása) kockázata, azaz a kárveszély az Áru Vevő általi átvételének pillanatában száll át az Eladóról a Vevőre:
    • az Áru Vevő által az Eladótól történő tényleges átvételekor, vagy
    • az Áru átadásával a Vevő szerződéses fuvarozójának, vagy
    • az Áru Vevő által az Eladó fuvarozójától történő tényleges átvételekor.

X. Raklapok

  1. Az Eladó az Árut általában mono (egynemű) vagy mix (kevert) csomagokban szállítja, amelyeket 80 x 120 cm-es EUR fából készült raklapra lehet rakodni, vagy ½ raklapra 80 x 60 cm-es méretben.
  2. A Vevőnek minden egyes szállításhoz az Eladótól átvett mennyiségben EUR raklapokat kell cserére készen tartania, azzal a feltétellel, hogy ezeknek ugyanolyan típusú, azonos minőségű EUR vagy ½ raklapoknak kell lenniük, mint amilyeneket a szállított Áru alatt átadtak.
  3. Ha a Vevő nem rendelkezik a szükséges számú EUR vagy ½ raklapokkal a cseréhez, köteles az Árut saját költségén levenni a raklapokról és a raklapokat a fuvarozónak visszaszolgáltatni, vagy a visszatartott számú EUR raklapot 10€ ÁFA nélkül (12€ ÁFÁ-val együtt)[c2]  / darab ellenében kifizetni.
  4. Az Eladó csak tiszta, sérülésmentes (azaz a raklap minden része ki nem álló szögekkel van összekötve, nem lehetnek sérült részek és deszkák -az STN 26 9120 szerint) és a Vevőnek kiadott minőséggel megegyező EUR raklapokat vesz vagy cserél vissza.

XI. Vásárlói hitel

  1. Eladó a rendszeres kereskedelmi partnereinek üzleti hitelt biztosíthat külön megállapodás feltételei szerzint. E hitel összegének az erejéig a Vevő a megállapodás szerinti fizetési határidőn belül rendelhet Árut. Az Eladó jogosult az egyedileg meghatározott hitel biztosítékát kérni, pl. váltóval, bankgaranciával vagy más egyedi mechanizmusokkal.
  2. Ha a Vevő a megállapodott hitelkeretet túllépi, az Eladó jogosult a Vevő által megrendelt további Áruk kiszállítását mindaddig felfüggeszteni, amíg a Vevő kötelezettsége nem teljesül (azaz a Vevő a hitel összegét legalább a megállapodott összeg erejéig kiegyenlítette). Ebben az esetben az Eladó nem esik késedelembe az áruk leszállításával.

XII. Az Áru tárolási feltételei

A Vevő köteles betartani az Áru csomagolásán feltüntetett tárolási feltételeket. Ha a Vevő megszegi ezeket a tárolási feltételeket, az Eladó nem fogadja el a kérdéses árura vonatkozó reklamációt, ha a tárolás módja hatással lehetett az feltételezett hibákra.

XIII. Szavatosság

  1. Az Eladó az AG FOODS Group a.s. által gyártott termékek esetében szavatolja, hogy az Áru a Vevő általi átvételkor a megrendelésben foglaltaknak megfelelően a rendeltetésszerű használatra alkalmas, valamint mentes minden olyan hibától, amely az Eladó vagy az AG FOODS Group a.s.  cselekedetéből vagy mulasztásából fakad, továbbá, hogy az eladott Áru minősége megfelel az Áru csomagolásán feltüntetett gyártói szavatosságnak, az Áru csomagolásán (vagy a szállító által hitelesített dokumentumon) feltüntetett minimális élettartam időtartamára.

  1. Azon Áruk hibájáért, amelynek gyártója nem az AG FOODS Group a.s. az Eladó szavatosságot nem vállal, kivéve, ha a Vevő bizonyítja, hogy a hiba az Eladó cselekedetéből vagy mulasztásából fakad. Amennyiben ezen termékek hibáját a Megrendelő észleli, köteles arról a jelen ÁSZF XIV. pontjának megfelelően Eladót értesíteni, Eladó pedig vállalja, hogy minden tőle elvárható segítséget megad a termék gyártójának megkeresésében annak érdekében, hogy a Vevő a gyártóval szemben a kellékszavatossági igényét érvényesíteni tudja.

  1. Eladó mentesül a szavatossági kötelezettség alól, amennyiben a Vevő az árut minőségi kifogása ellenére is átveszi a jelen ÁSZF XIV. pontjában foglaltak szerint

  1. A szállítás során a küldeményben keletkezett károkért a fuvarozó felel.

 XIV. Az áruszállítás típusai, áruátvétel és reklamáció

  1. Ha a 30 kg-ig terjedő küldemények kézbesítése csomagküldő szolgálaton keresztül történik, a küldemény átvételekor a Vevő köteles ellenőrizni a külső csomagolást (sérülés, sértetlenség, sértetlen lezárás (AG FOODS vagy BIOGENA logóval ellátott ragasztószalag) és köteles a küldemény átvételét visszaigazolni a fuvarozónak. Ha a Vevő az ellenőrzés során hibát fedez fel, köteles ezt a tényt az átvételi igazolásban (POD) rögzíteni. A csomag tartalmával kapcsolatos reklamációkat írásban vagy telefonon lehet benyújtani a kézbesítés napján, de legkésőbb a kézbesítéstől számított 24 órán belül.

  1. A 30 kg feletti szállítmányok kiszállítása minden esetben csomagküldő szolgálaton keresztül történik. A küldemény átvételekor a Vevő köteles ellenőrizni a külső csomagolást (sérülés, sértetlenség, sértetlen lezárás (AG FOODS vagy BIOGENA logóval ellátott ragasztószalag) és köteles a küldemény átvételét visszaigazolni a fuvarozónak. Ha a Vevő az ellenőrzés során hibát fedez fel, köteles ezt a tényt az átvételi igazolásban (POD) rögzíteni. A csomag tartalmával kapcsolatos reklamációkat írásban vagy telefonon lehet benyújtani a kézbesítés napján, de legkésőbb a kézbesítéstől számított 24 órán belül.

  1. A Vevő a fenti 1. és 2. pontban hivtakozott mindkét esetben visszautasíthatja a sérült vagy hiányos küldeményt (kivéve az ÁSZF VI./4. pontjában foglaltakat). Az át nem vétel okát a Vevőnek az átvételi dokumentumon vagy az átadás-átvételi jegyzőkönyvben aláírásával (meghatalmazott személy aláírásával) fel kell tüntetnie. A Vevő nem jogosult a szállítmánynak csak egy részét átvenni. Hibák esetén a Vevőnek a szállítmányt vagy teljes egészében vissza kell utasítania, vagy a szállítmányt teljes egészében el kell fogadnia, és az alábbi feltételek szerint fenntartást kell bejegyeznie: a megállapított hibákat (a szállítmány törése, sérült lezárás, a szállítmány sérülése) vagy a szállítmány átadásával kapcsolatos fenntartásokat a fuvarozó által kezelt átvételi okmányra vagy átvételi jegyzőkönyvre kell bejegyezni, amelyen a Vevő a szállítmány átvételét az szállító levélnek megfelelően elismeri.

  1. A Vevő csak akkor jogosult az Áru nyilvánvaló hibái miatt igényt érvényesíteni, ha a fenti eljárásnak megfelelően átvételi ellenőrzést végzett, vagy a nyilvánvaló hibák meglétét a kísérő dokumentumba (átvételi igazolás (POD)) bejegyezte.

  1. Ha a Vevő bármelyik hibát észleli, a Vevőnek a hiba észlelését követően haladéktalanul, de legkésőbb a szállítmány átvételét követő 24 órán belül ezt jeleznie kell az Eladónál. (Az átvételkor azonnal látható hibák esetén). A Vevő az észlelt hibákat telefonon vagy írásban közli az Eladóval az AG FOODS Hungary Kft, 1037 Budapest, Csillaghegyi út 13.,  tel: +36 1 430 2260 vagy e-mail: rendeles@agfoods.eu; (kivéve a nyilvánvaló hibákat, amelyeket az átvételi jegyzőkönyvben vagy a szállítólevélben kell rögzíteni), megjelölve a hiba/kár jellemzőit és a reklamáció rögzítéséhez szükséges adatokat:

- a Vevő neve és címe

- a bejelentett kár észlelésének dátuma

- az Áru azonosítója, megnevezése

- a kifogásolt Áru mennyisége (mindig eladási egységben megadva)

- az Áru gyártásának dátuma, doboz/kartonszám(ok)

- az Áru átvételének időpontja

- szállítólevél száma, amelyre a reklamáció vonatkozik

- a kifogásolt hiba leírása, a kifogás oka

- a reklamáló és a reklamációt fogadó személy neve.

  1. A fenti információk megadása nélkül az Eladó jogosult a Vevő reklamációját elutasítani.

  1. Az Eladó köteles a panaszt indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb a kérelem benyújtásától számított 30 munkanapon belül rendezni.

  1. A reklamációhoz a Vevőnek a reklamált Árut a hiba közlését követően haladéktalanul el kell küldenie az Eladónak; indokolt esetben a reklamáció olyan elfogyasztott árura is elfogadható, amelyet már nem lehet az Eladónak elküldeni.

  1. Amennyiben a reklamációt elfogadják, a Vevőnek joga van a ki nem szállított Áru leszállítására, a reklamált Áru kicserélésére vagy a pénz visszatérítésére, beleértve a reklamációval kapcsolatos költségek megtérítését is.

  1. Az Eladó jogosult a követelés elutasítására a következő esetekben:

- a minimális szavatossági idő lejárta utáni áruk esetében

- ha a hibát nem rendeltetésszerű használat vagy a gyártó által megadott utasítások be nem tartása okozta

- a hibát szakszerűtlen vagy helytelen kezelés, tárolás vagy az Áru karbantartásának elhanyagolása okozta

- az Áru fuvarozótól való átvételére vonatkozó eljárás elmulasztása esetén

- ha bebizonyosodik, hogy a hiba nem a Eladónak tulajdonítható.

  1. A reklamáció benyújtásának nincs halasztó hatása az Áru vételárának teljes és határidőn belüli kifizetésére.

  1. Az Eladó köteles a Vevőnek írásbeli visszaigazolást adni arról, hogy a Vevő mikor élt az Áru reklamációs jogával, mi a reklamáció tartalma, a Vevő a reklamáció kezelésének milyen módját részesíti előnyben, valamint további visszaigazolást adni a reklamáció kezelésének időpontjáról és módjáról, beleértve a reklamáció kezelés időtartamát is.

  1. Elutasított reklamáció esetén az Eladó köteles a Vevővel az elutasítás indoklását írásban is közölni.

  1. A visszaküldött, sérült, reklamált Áru esetén a Vevő köteles a küldeményt az Eladó utasításai alapján előkészíteni a szállításra.

XV. Látható és rejtett hibák

  1. Az Áru átvételekor észlelhető, ún. nyilvánvaló hibákat Vevő köteles az észlelést követően azonnal, azaz az átvételkor reklamálni, későbbi reklamációkat nem lehet figyelembe venni). A nyilvánvaló hibák közé tartoznak:

- a küldemény sérülése (gyűrött, szakadt, átázott csomagolás stb.);

- az átvett Áruk kartondobozainak helytelen száma (a láthatóan sérült, felbontott vagy sérült kartondobozok esetében kötelező a kartondobozokban lévő mennyiséget az átvételkor azonnal átszámolni).

- hibás árutípus

- erősen szennyezett a csomagolás felülete;

- az Áru sérült, csomagolása nyitott, sérült kartondobozban van;

- a fólia leválása, amennyiben az a küldemény felbontása nélkül látható;

- a csomagolás egy vagy több rétegének leválása;

- szakadt, repedt, sérült vagy vágott csomagolás.

- hiányzó vagy az ÁFA-törvénynek nem megfelelő okmány.

  1. Heterogén csomagolás esetén a darabszámot a Vevőnek az átvételkor azonnal ellenőriznie kell.

  1. Az Áru átvétele után észlelhetők/felismerhetők, ún. rejtett hibákat a Vevő köteles azonnal reklamálni, amint észleli őket. A rejtett hibák közé tartoznak:

- hiba az ép és zárt eredeti kartondobozban lévő Áru súlya és/vagy darabszáma tekintetében;

- sértetlen és zárt kartondobozban lévő Áru csomagolásának sérülése;

- a fólia leválása amennyiben az csak a küldemény felbontása után látható;

- a csomagolás egy vagy több rétegének leválása;

- szakadt, repedt, sérült vagy vágott csomagolás;

- hibás címke (csak a csomagolás címkéjének és a kartondoboz címkéjének eltérése)-

- a dokumentumban (számla, nyugta) feltüntetett hibás ár.

  1. Az Áru használatakor észlelhetők hibákat a Vevő köteles azonnal reklamálni, amint észleli őket, de legkésőbb az áru csomagolásán feltüntetett minimális eltarthatósági idő végéig, feltéve, hogy az Árut az ajánlott körülmények között és az eredeti csomagolásban tárolják):

- ízeltérés a termék felbontásakor

- illateltérés a termék felbontásakor (nyilvánvalóan eltérő illat)

- megjelenési eltérés-nem homogén, megkeményedett termék vagy nyersanyag, nem megfelelő szín.

XVI. Vis maior

  1. A felek felelőssége a szerződéses kötelezettségek részleges vagy teljes nem teljesülésért kizárt, ha az vis maior miatt következik be. Vis maior alatt a Felek akaratától függetlenül bekövetkező, előre nem látható vagy elháríthatatlan eseményt kell érteni, amely valamelyik Fél kötelezettségeinek részleges vagy teljes teljes teljesítését meghatározott ideig vagy tartósan lehetetlenné teszi.

  1.  A Felek kötelesek kötelezettségeiket teljesíteni, amint a vis maior hatásai megszűnnek, a szállítási határidők és minden egyéb határidő a vis maior időtartamával eltolódnak.

  1. Az a Fél, akinél a vis maior esemény bekövetkezik, köteles a másik Felet haladéktalanul, de legkésőbb 8 napon belül írásban, ajánlott levélben értesíteni annak bekövetkezéséről. E határidő elmulasztása az eseményre való hivatkozás jogának megszűnését eredményezi.

  1.  Ha a vis maior esemény 15 munkanapnál tovább tart, a Felek vállalják, hogy a kötelezettségek teljesítésére vonatkozó alternatív határidőkről tárgyalnak. Ha a Felek nem folytatnak tárgyalást, vagy nem tudnak megállapodni, bármelyik Fél jogosult elállni a vis maior esemény által érintett kötelezettségtől.